fredag 6. juli 2012

Så er det helg

Jeg har brukt de siste dagene på litt trening, i form av svømming. Jeg har erfart at når min fysikk er bedre, så er det også lettere å håndtere psyken. Jeg drømmer om og ønsker at jeg bare skal kunne sette meg på sykkelen og eller gå lange turer, uten av angsten er til hinder for meg.

Uansett, jeg tok litt vel hardt i med treningen i dag, for jeg pådro meg angstanfall på angstanfall. Jeg har lett for å bli ivrig, mye fordi jeg vil så gjerne dette helvete til livs. Sunn fornuft sier at jeg må ha tålmodighet, men det er ikke lett det, for jeg verker etter livet uten mine egne hindringer pg angst.

Da jeg omsider fikk roet meg en del hakk etter angstanfallene, var det tid for innkjøp til helgen. Jeg hadde avtalt med ei venninne at hun skulle bli med meg. Jeg gjennomførte det greit, men angsten hadde taket på meg, det må jeg nok medgi. Jeg kom hjem og hadde vel ikke halvparten på handlelista en gang (det er ingen krise, for jeg vet å sikre meg når jeg sliter som jeg gjør) - men det gjør meg lei og faktisk litt trist også, fordi hverdagen skal bli så tøff.

Jeg hadde i grunn tenkt å bare slappe av resten av dagen, men før jeg tenkte tanken, fikk jeg besøk av et vennepar. På en måte er det greit at de kom ubedt, for da slapp jeg å grue meg og finne på om jeg kunne finne gode grunner til å si at det ikke passer osv.. Ja, dere som sliter med angst vet vel hvordan det kan være. Man vil, men det blir for tøft.

Jeg holdt mer eller mindre hodet over vannet mens gjestene var her. Jeg ordnet med litt servering, kaffe og rundstykker. Godt å ha litt på lur i frysern. Praten gikk i grunn løst og ledig. Det lille jeg kjente av angst, det var ikke til å bli gal av en gang. De små stundene der gir meg både håp og jeg kjenner litt snev av lykke.

Når jeg snakker om lykke, så tror jeg at jeg må fokusere litt mer på det som faktisk går bra. Det at jeg kan sitte i ro ganske lenge uten å kjenne på angsten, det bør jeg også se på som noe bra. Det er faktisk dager hvor jeg nærmest kjenner på en konstant angst, så derfor bør jeg glede meg litt mer over de timene/dagene uten angst.

Jeg har ellers (som vanlig) ingen store planer i helgen, men ettersom det er meldt om en del nedbør, så blir det kanskje litt rundvask på kjøkkenet og ellers annet forefallende jeg liksom ikke har fått unna.

Ønsker alle lesere en riktig god helg.

4 kommentarer:

  1. Det er lett å snuble når viljen er større enn kapasiteten og man prøver å forsere...
    Håper du får en koselig helg! <3

    SvarSlett
  2. Ja du sier noe. Ha en koselig helg du og. :-)

    SvarSlett
  3. Synes du er tøff og jobber hardt med din angst.
    Her tas det i porsoner, og innimellom er det godt å gjøre andre ting enn å tenke på angsten.

    Ønsker deg ei god helg:-)

    Bibbi

    SvarSlett
  4. Takk Bibbi. Ja jeg føler meg ganske flink selv, men det går i rykk og napp. Jeg har hatt perioder hvor det går bra, men så kan det snu til å ikke gå så bra.
    Det er nok viktig og ta det i porsjoner, helt klart enig.

    God helg til deg og. :-)

    SvarSlett