lørdag 16. juni 2012

Litt småprat

Ja, som sagt, jeg sliter med panikkangst/agorafobi - noe som gjør at veldig mye av livet mitt er her hjemme.

Jeg vet ikke hvor mye jeg har lest om når det gjelder det å komme ut av angstlidelsen, men det er ikke småtterier. Jeg har tenkt at med all kunnskapen burde det ikke by på noe problem, men så enkelt er det virkelig ikke. Jeg skal en dag sette meg ned og lage en liste over det jeg har lest og trodd skulle bli "det store" for meg å komme ut av dette.

Det er nok noe mer som må til og personlig tror jeg at jeg må finne min egen trygghet. Jeg må stole på meg selv og finne en slags ro. Jeg kan si til meg selv at det er angst du sliter med, men hjernen min tror virkelig ikke på meg og det er nesten så jeg kan føle en rå latter som tilbakemelding.

Jeg har tro på å trene systematisk for å komme ut av angsthelvete, men så mangler jeg tålmodighet og annet. Jeg kan være iherdig å komme godt i gang, men så blir det stopp og det skjer gang på gang. Jeg skulle ønske at noe inne i meg, bare ropte "Prøv igjen! Prøv igjen! Dette fikser du!". Istedet er det en følelse som kommer "Du klarer det ikke! Gå hjem og legg deg du".

Jeg har eller kan ha et støtteapparat, men jeg føler at støtteapparatet ikke har tid til å vente på meg, dermed blir det heller dårlig med å benytte seg av et slikt tilbud. Jeg har vel også tenkt en del ganger at kanskje er det ikke rett tidspunkt for meg og hjelpeapparatet.

Nå er det lørdag og jeg kunne ha vært i bursdag, men som vanlig takker jeg nei. Denne gangen fordi det er langt hjemmefra og da er det uaktuelt. Jeg håper jo "en vakker dag"...









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar