fredag 15. juni 2012

Velkommen til "Rørt av livet" og litt om meg

Dette er min personlige blogg/dagbok. Jeg lever livet på godt og vondt. Livet kan ha utfordringer en tror en ikke kommer igjennom, men likevel gjør man det. Livet kan ha små utfordringer, som brått blir så store at det blir for stort.

Jeg er i midten av 40 årene og jeg har helt klart blitt det vi kan kalle voksen. Jeg merker at tidligere år har lært meg mye, men jeg vet også at jeg kommer til å lære mer i årene som kommer. Jeg håper i det minste at jeg vil ta lærdommen til meg.

Hverdagen i livet mitt er dessverre preget av en del jeg ikke klarer og dermed kan det kanskje virke som om jeg ikke har noe liv. Jeg føler at jeg ikke har noe liv, selv om jeg i alle høyeste grad er et levende menneske. Panikkangst og Agorafobi er vel stikkordene i livet mitt, men det er mye annet i livet også. I tillegg sliter jeg en del med vekta, fordi jeg ikke kommer meg ut for å trene og å være med på andre aktiviteter.

Jeg kan være i godt humør og ha det fortreffelig morsomt. Jeg kan være så lei, grinete og sur også. Jeg bruker å si at jeg er litt av alt.

Jeg deler/bor sammen med en jeg var kjæreste med for mange år siden. Jeg har mange ganger lurt på hvorfor jeg fortsatt deler hjem med ham, for vi bor i hver vår del av hjemmet. Jeg vet at han sliter mye med det "å bli alene" og jeg synes synd på ham. I tillegg sliter jeg med mitt og økonomisk er det lønnsomt for meg, først og fremst. Det er klart, jeg lever på en måte på en løgn og det blir liksom ikke mitt liv før jeg reiser herfra. Jeg har i den senere tid tenkt mer og mer rundt mine valg og hvor feig jeg også kan være, som ikke "tør" hoppe i det. Han er egentlig en veldig snill og god mann, men ikke en jeg kan dele livet med.

Dette skal ikke bli en blogg om andre da, men mest om meg selv. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ut av dette, jeg finner bare ikke "startknappen" akkurat nå.

Dette var nå bare "litt" om meg.









2 kommentarer:

  1. Hei!
    Hilsen fra en til som også er hjemme pga sosial angst. Det går med endel energi til å holde hjulene i gang, men jeg har tro på at tiden i seg selv vil mildne det som kjennes vanskelig i dag.
    Bibbi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar. Ja, vi får tro på at det vil lette med tiden. Må nok holde den tanken i gang noen ganger. Ha en fin søndag.

      :-)

      Slett